مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون-دانلود

مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون

 

مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون

در این مطالعه، مخزن آسماری در بخش شرقی میدان مارون مورد ارزیابی پتروفیزیکی قرارگرفته است. مطالعه و بررسی بروی واحدهای جریانی نشان می دهد که مخزن آسماری این میدان متشکل از 10 لایه و زیر لایه بوده که در بر گیرنده تمامی فواصل سازند آسماری است. زون های عمده بهره ده شامل زون های 30،20،1 و 36/30 می باشند، که در این میان این زون ها، زون 1 با رخساره دولومیت، آهک دولومیتی و بدلیل بالا بودن میزان تخلخل و نفوذ پذیری از بالاترین کیفیت مخزنی برخوردار بوده و بیشترین سهم تولید از مخزن را به خود اختصاص می دهد.
همچنین نتایج ارزیابی های پتروفیزیکی نشان می دهد که بخش های فوقانی مخزن آسماری نسبت به بخش تحتانی آن از شرایط بهتری از نظر کیفیت مخزنی برخوردار می باشد.

کلمات کلیدی: پتروفیزیک، میدان نفتی مارون، مخزن آسماری، زون های بهره ده، کیفیت مخزن

 

 

دانلود فایل

 

 

مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون , پاورپوینت , مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون , دانلود مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون ,فایل مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون , ورد مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون ,محصول مقاله ارزیابی پتروفیزیکی مخزن آسماری در بخش شرقی میدان نفتی مارون ,

 

شیمی نفت گاز
 

 

دیدگاهتان را بنویسید