مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)-دانلود

دانلود مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)

با کیفیت ترین مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) , دانلود مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)  , سایت دانلود مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)

 

مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)

مقاله-پول-در-اقتصاد-اسلامي-35-ص-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پـــــــــول
‏در اقتصاد اسلامي
‏كلان 1
‏ امروزه پول يكي از مهمترين پديده هاي اقتصادي محسوب مي شود و با زندگي بشر به طرز اعجاب انگيزي عجين شده است .اين عنصر كيميا گونه را همگان مي شناسند و از نقش تعيين كنندة آن در زندگي بخوبي آگاهند در هر فعاليت خرد و كلان اقتصادي ‏”‏ پول ‏“‏ نقشي اساسي بر عهده دارد .
‏ ‏”‏ پول ‏“‏ به عنوان يك ‏”‏ پديده ‏“‏ روزگاري وجود نداشت و نياز انسان سبب پيدايش يا اختراع آن گرديد و بتدريج رشد كردو به صورت موضوعي كه تحت تأثير قوانين مشخص و مكانيزمهاي پيچيده قرار دارد در آمد .
‏ بطوري كه تا كنون بيش دهها كتاب دربارة نگاشته شده و آن را از زواياي گوناگون مورد بحث و كاوش قرار داده اند ولي با اين همه هنوز تعريف جامعي دربارة آن ارائه نشده است و اقتصاد دانان ترجيح مي دهند به جاي تعريف پول بيشتر وظايف آنرا مورد توجه قرار دهند .
‏مبادلات پايا پاي ( Barter ‏ يا Troc‏):
‏ يكي از وظايفي كه اقتصاد دانان براي پول ذكر مي كنند ‏”‏ وسيله بودن براي تسهيل مبادلات ‏“‏ است . قبل از تولد پول و به كار گيري آن به عنوان وسيله مبادلة انسانهاي اوليه نيازمندي هاي خود را به صورت معاملات پاياپاي بر طرف مي ساختند . اين داد وستد ها معمولاً در يك اقتصاد ساده و كوچك ، در محدودة يك قبيله ، روستا ، شهر و يا ….. صورت مي گرفت و در ضمن آن ، دو طرف معامله ، كالاهاي خود را با يكديگر معاوضه مي كردند .
‏ هر كس كالايي راكه براي او قابل استفاده نبود يا بر اثر احتياج به كالاي ديگر حاضر به معاوضة آن بود، به شخص ديگر كه متقاضي كالاي او بود مي داد و متقابلاً كالاي وي رابه عنوان عوض دريافت مي كرد . اين قبيل داد و ستد ها كه در جامعه هاي ابتدايي متداول بود ‏”‏ مبادلة مستقيم كالا با كالا يا مبادلة پاياپاي ‏“‏ نام دارد .
‏پيدايش پول ها ي فلزي‏ :
‏ انتخاب يك يا چند كالا به عنوان معيار ارزش ، اگرچه تا اندازه اي موجب تسهيل امر مبادله مي باشد اما نتوانست برخي از مشكلات اساسي مبادلات داد و ستد ي را از ميان بردارد ، زيرا با گذشت زمان بعضي كالاها فاسد شده و از بين مي رفتند و دسته اي ديگر به علت داشتن حجم زياد امكان ذخيره آنها نبود.

 

دانلود فایل

 

پکیج مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)
 خرید مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)
 سایت مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)
 بهترین مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد)
مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) , پاورپوینت مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) , مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) , دانلود مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) ,فایل مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) , ورد مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) ,محصول مقاله پول در اقتصاد اسلامي 35 ص (ورد) ,
اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید