پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس-دانلود

پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس

پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس

پاورپوینت-الكتريسيته-و-مغناطيس پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس

نوع فایل: power point

فرمت فایل: pptx

قابل ویرایش

تعداد اسلاید : 40 صفحه

قسمتی از پاورپوینت :

واژه الكتريسيته از کلمه یونانی الكترون به معنی کهربا گرفته شده است. این واژه اولین بار در نوشته‌های تالس (547 ـ 640 ق.) م بکار رفته است.
یوناینان باستان از مشاهدات خود نتیجه گرفتند که هرگاه كهربا را با پارچه پشمی یا پوست مالش دهند، اجسام سبکی را به خود جذب می‌کند.

ویلیام گیلبرت (1544 ـ 1603 م) با انتشار کتابی درباره مغناطيس نظریات گذشتگان را مورد بررسی قرار داد. و نتیجه گرفت که نيروهاي الكتريكي و مغناطيسي از هم جدا می‌باشند.
خط فاصل روشن بین این دو پدیده (الكتريسيته و مغناطيس)را گیلبرت (W. Gilbert) فیزیکدان و طبیعت شناس انگلیسی پیدا کرد. و نیز او کتابی درباره آهنربا ، اجسام آهنربایی و زمین به عنوان آهنربای بزرگ در سال ۱۶۰۰ منتشر کرد.
کار وی شروع بررسی در پدیده‌های الکتریکی را نشان می‌دهد. گیلبرت در این کتاب همه خواص آهنرباهای شناخته شده تا آن زمان را تشریح کرده و نتایج آزمایشهای خیلی مهم ، شخص خود را نیز آورده است. همچنین وی شماری از تفاوتهای اساسی بین جذبهای الکتریکی و مغناطیسی را مشخص نموده و اصطلاح الکتریسیته را وضع کرده است.
برای مثال سنگ مغناطیس می‌تواند آهن و فقط چند ماده دیگر را جذب کند. در صورتی که کهربا و اجسامی که خاصیت الکتریکی دارند می‌توانند ذرات کوچک و سبک اجسام گوناگون را جذب کنند. وی عقیده داشت که اجام الکتریکی اثر دافعه ندارد. در سال 1646 سرتوماس برادن تجربه‌های خود را درباره اثر دافعه الكتريكي منتشر نمود و اظهار کرد که بین مواد الکتریکی نیز همانند مواد مغناطیسی نیروهای جاذبه و داففه وجود دارند.

دانلود فایل

 

پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس

 

پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس , پاورپوینت پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس , پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس , دانلود پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس ,فایلپاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس  , وردپاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس  ,محصولپاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس, پکیج پاورپوینت الكتريسيته و مغناطيس

دیدگاهتان را بنویسید