دانلود پاورپوینت رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان شناسی
با کیفیت ترین پاورپوینت رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان شناسی , دانلود پاورپوینت رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان شناسی , سایت دانلود پاورپوینت رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان شناسی
⇓
پاورپوینت رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان شناسی
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان_شناسی،
در قالب ppt و در 22 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مفهوم دانش عينی، خِرد، و روش شناسی:
دانش عينی: اطلاعات و يافته های نظامدار برگرفته از مشاهده و مطالعه و تجربه ای که به منظور تعيين وضعيت و ماهيت يا اصول موضوع مورد مطالعه صورت گرفته است.
خـِرد و خردمندی را به معنای دانش تعمقی و کيفيت استفاده از تجربه و احساس و دانش و انديشه برای قضاوت دربارة درست و نادرست، نيک و بد، و تشخيص شايسته از ناشايست و حقيقت از ناحق می دانيم.
وقتی که خردمندی از کيفيتی متعالی برخوردار باشد و به بررسی عقلانی و انتقادی و شهودی باورهای اساسی و تحليل مفاهيم بنيادی اين باورها بپردازد آن را حکمت يا تفکر همراه با بصيرت قلبی يا خرد مينوی میناميم. نظرية روش شناسی پژوهشی ما “خردگرايی مينوی علم” است.
روششناسی به معنای تدوين و تنظيم شيوهها و اقدامات نظاميافته و دارای انسجام منطقی در پژوهش علمی به منظور دستيابی به دانش است. اصطلاح روششناسی معادل با روش علمی در تحقيق و دربرگيرندة مبانی و اصول و چارچوبها و اقدامات معين در هر پژوهش است.
و . . .
در گفتار کنونی میخواهيم به سه موضوع اساسی بپردازيم:
اول آنکه، روششناسی پژوهشهای روانشناسی در ايران دچار کمّیگرايی و آمارینگری بیرويه در بررسی و شناخت پديدهها و مسائل پيچيدة روانشناسی است،
دوم آنکه، برای رفع اين مشکل بايد روشهای پژوهشی کيفی و ترکيبی مورد توجه و تأکيد قرار گيرد، و
سوم آنکه، میخواهيم ببينيم رويکردها و طرحهای پژوهشی کيفی و ترکيبی چيست.
پاورپوینت رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان شناسی
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع رويکردهای کيفی و ترکيبی در پژوهشهای روان_شناسی،
در قالب ppt و در 22 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مفهوم دانش عينی، خِرد، و روش شناسی:
دانش عينی: اطلاعات و يافته های نظامدار برگرفته از مشاهده و مطالعه و تجربه ای که به منظور تعيين وضعيت و ماهيت يا اصول موضوع مورد مطالعه صورت گرفته است.
خـِرد و خردمندی را به معنای دانش تعمقی و کيفيت استفاده از تجربه و احساس و دانش و انديشه برای قضاوت دربارة درست و نادرست، نيک و بد، و تشخيص شايسته از ناشايست و حقيقت از ناحق می دانيم.
وقتی که خردمندی از کيفيتی متعالی برخوردار باشد و به بررسی عقلانی و انتقادی و شهودی باورهای اساسی و تحليل مفاهيم بنيادی اين باورها بپردازد آن را حکمت يا تفکر همراه با بصيرت قلبی يا خرد مينوی میناميم. نظرية روش شناسی پژوهشی ما “خردگرايی مينوی علم” است.
روششناسی به معنای تدوين و تنظيم شيوهها و اقدامات نظاميافته و دارای انسجام منطقی در پژوهش علمی به منظور دستيابی به دانش است. اصطلاح روششناسی معادل با روش علمی در تحقيق و دربرگيرندة مبانی و اصول و چارچوبها و اقدامات معين در هر پژوهش است.
و . . .
در گفتار کنونی میخواهيم به سه موضوع اساسی بپردازيم:
اول آنکه، روششناسی پژوهشهای روانشناسی در ايران دچار کمّیگرايی و آمارینگری بیرويه در بررسی و شناخت پديدهها و مسائل پيچيدة روانشناسی است،
دوم آنکه، برای رفع اين مشکل بايد روشهای پژوهشی کيفی و ترکيبی مورد توجه و تأکيد قرار گيرد، و
سوم آنکه، میخواهيم ببينيم رويکردها و طرحهای پژوهشی کيفی و ترکيبی چيست.