پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری-دانلود

دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری

با کیفیت ترین پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری , دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری  , سایت دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری

 

پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری

پاورپوینت-فصل-اول-کتاب-روان-شناسی-کار-(تعاریف-کلیات-و-مفاهیم-روان-شناسی)-نوشته-فاطمه-پورشهسواری

پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری در قالب pptx و در حجم 68 اسلاید جامع:

بخشی از متن:

کلمه روان شناسی ترجمه اصطلاح «پسیکولوژی» فرانسوی است. ریشه این واژه از لغت پسیکه یا سایک (Psyche) به معنی نفس یا روان (Logos) به معنی دانش یا مطالعه مشتق شده است.
در زبان فارسی نیز روان شناسی از دو واژه روان و شناسی تشکیل شده است. معنی تحت اللفظی این واژه در زبان فارسی شناختن روان یا ذهن است شرح و تبیین این واژه ها معنای روان شناسی را بهتر بیان می کند.
اکنون باید ببینیم که روان چیست و چه معنایی دارد. روان در فرهنگ لغت به معنای رونده و جاری تعریف شده است. بعضی نیز روان را روح تعریف می کنند. اما منظور از روان در اینجا، روح نیست زیرا روح یک مفهوم غیر مادی و متافیزیکی است ولی روان یک مفهوم مادی و قابل شناخت است که علم روان شناسی به آن می پردازد.
در تعریف روان شناسی منظور از روان، تفکر و باورها، عواطف و احساسات و رفتارها است. این سه حوزه مجموعه ای به عنوان روان را تشکیل می دهند. پس می توانیم روان شناسی را به صورت علم مطالعه روان یا به عبارت دقیق تر به صورت علم مطالعه افکار ،باورها ،اعتقادات عواطف و رفتارهای انسان تعریف کنیم هر موضوعی که به یکی از این سه مقوله مربوط شود در قلمرو علم روان شناسی قرار می گیرد.
تعریف روان شناسی روان شناسی علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی است.
رفتار چیست؟
منظور از رفتار تمامی فعالیتهای آشکار و پنهان، قابل مشاهده و قابل اندازه گیری موجود زنده است) .گنجی ۱۳۸۰ (به عبارت ساده تر هر فعالیتی که انسان انجام می دهد با دارا بودن دو شرط رفتار نامیده می شود:
الف)این عمل باید قابل مشاهده باشد، نظیر نوشتن غذاخوردن دویدن و…..
ب) در صورتی که پنهان و غیر قابل مشاهده باشد باید قابل اندازه گیری باشد. یعنی با استفاده از روشهای اندازه گیری علمی بتوان آن رفتار را اندازه گیری کرد. برای مثال ویژگیهایی نظیر ،تنفر، حسادت، بی انگیزگی را می توانیم با نشانه های بیرونی و ظاهری آنها نظیر حالت چهره، وضعیت بدنی به صورت غیر مستقیم اندازه گیری کنیم.
دانلود فایل

 

پکیج پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری
 خرید پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری
 سایت پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری
 بهترین پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری
پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری , پاورپوینت پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری , پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری , دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری ,فایل پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری , ورد پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری ,محصول پاورپوینت فصل اول کتاب روان شناسی کار (تعاریف کلیات و مفاهیم روان شناسی) نوشته فاطمه پورشهسواری ,
روانشناسی و روانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید