دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان)
با کیفیت ترین پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان) , دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان) , سایت دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان)
⇓
پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان)
پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان) هیئت مولفان در قالب pptx و در حجم 43 اسلاید:
بخشی از متن:
تفکر و شناخت
تفکر عالیترین فعالیت ذهنی انسان است و او را از سایر موجودات زنده تمایز میدهد. تفکر از حافظه و بادگیری به مراتب پیچیدهتر است و حافظه قوی نهایشان به تنهایی نشاندهنده تفکر متفکر نیست. تفکر به عنوان بازآرایی و تغییر شناختهایی که از محیط و حافظه دراز مدت به دست میآید تعریف میشود. تفکر میتواند انواع مختلفی داشته باشد، از تفکر خودگرایانه گرفته تا حل مسائل و خلق چیزهای تازه، و هر کدام نیازمند نمادهای شخصی و منحصر به فرد خود هستند.
حل مسئله
در حل مسائل، ابتدا هدف ما غیرقابل دسترسی است و باید آن را به پارههای هدف تقسیم کنیم تا به دستاوردهای جزئیتر برسیم. حل مسئله تعبیری از پیدا کردن راه مناسب برای رسیدن به هدف است.
مکتب گشتالت تاکید داشت که حل مسئله به تولید دوباره پاسخها نیاز دارد و از تکرار خطاها و پاسخهای گذشته متفاوت است. این تولید دوباره شامل بازسازی ساختار مسئله و تغییر نگرش به آن است.
نظریه تیوئل و سایمون بر فهم افراد از مسئله تأکید دارد و اطلاعاتی که در حافظه دارند را به کار میگیرند. آنها به فضای مسئله اشاره میکنند که شامل بیان مسئله، حالت هدف و میرهای بالقوه میشود. همچنین به استفاده از راهبردهای مختلف مانند تحلیل وسیله – هدف و خرد کردن اشاره دارند. تحلیل وسیله – هدف برای حل مسائل پیچیدهتر به کار میرود و در آن مسئله به گامهای کوچکتر تقسیم میشود.
پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان)
پاورپوینت فصل نهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (تفکر و زبان) هیئت مولفان در قالب pptx و در حجم 43 اسلاید:
بخشی از متن:
تفکر و شناخت
تفکر عالیترین فعالیت ذهنی انسان است و او را از سایر موجودات زنده تمایز میدهد. تفکر از حافظه و بادگیری به مراتب پیچیدهتر است و حافظه قوی نهایشان به تنهایی نشاندهنده تفکر متفکر نیست. تفکر به عنوان بازآرایی و تغییر شناختهایی که از محیط و حافظه دراز مدت به دست میآید تعریف میشود. تفکر میتواند انواع مختلفی داشته باشد، از تفکر خودگرایانه گرفته تا حل مسائل و خلق چیزهای تازه، و هر کدام نیازمند نمادهای شخصی و منحصر به فرد خود هستند.
حل مسئله
در حل مسائل، ابتدا هدف ما غیرقابل دسترسی است و باید آن را به پارههای هدف تقسیم کنیم تا به دستاوردهای جزئیتر برسیم. حل مسئله تعبیری از پیدا کردن راه مناسب برای رسیدن به هدف است.
مکتب گشتالت تاکید داشت که حل مسئله به تولید دوباره پاسخها نیاز دارد و از تکرار خطاها و پاسخهای گذشته متفاوت است. این تولید دوباره شامل بازسازی ساختار مسئله و تغییر نگرش به آن است.
نظریه تیوئل و سایمون بر فهم افراد از مسئله تأکید دارد و اطلاعاتی که در حافظه دارند را به کار میگیرند. آنها به فضای مسئله اشاره میکنند که شامل بیان مسئله، حالت هدف و میرهای بالقوه میشود. همچنین به استفاده از راهبردهای مختلف مانند تحلیل وسیله – هدف و خرد کردن اشاره دارند. تحلیل وسیله – هدف برای حل مسائل پیچیدهتر به کار میرود و در آن مسئله به گامهای کوچکتر تقسیم میشود.