دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش)
با کیفیت ترین پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش) , دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش) , سایت دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش)
⇓
پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش)
پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش) در قالب pptx و در حجم 47 اسلاید:
بخشی از متن:
مدل های پیش بینی کننده و تشریح کننده
مدل به زبان ساده: مدل یک الگوی ساده است که بر اساس پیشفرضهایی ایجاد میشود و به مقیاس کوچکتری از واقعیت اشاره دارد.
ساختار مدل: مدلهای برنامهریزی معمولاً از فرمولهای ریاضی تشکیل شدهاند و ارتباط بین متغیرها یا عوامل مختلف در آنها به دقت تعریف شده است.
مثال مدلها: در مثال آورده شده، سه مدل برای محاسبه جمعیت آینده ارائه شده است، که به شکل فرمولهای ریاضی تعبیر میشوند.
استفاده از مدلها در برنامهریزی آموزش و پرورش: مدلسازی در این حوزه به دو منظور انجام میشود:
پیشبینی آینده.
تشریح و شناخت ارتباطات عوامل مختلف و تأثیر آنها.
نوع مدلها: مدلها میتوانند از نوع پیشبینی کننده یا تشریحکننده باشند. مدلهای پیشبینیکننده معمولاً در شرایطی مفید هستند که تغییرات آینده آرام و متداول باشند، اما در شرایط تغییر و دگرگونی شدید ناکارآمد هستند. در حالی که مدلهای تشریحکننده به تحلیل و توضیح عوامل مختلف و نفوذ آنها میپردازند.
پیشرفتهای اخیر در مدلسازی برنامهریزی آموزش و پرورش: پژوهشها نشان داده است که در سالهای اخیر پیشرفتهای مهمی در زمینه مدلسازی برای برنامهریزی آموزش و پرورش حاصل شده است.
انواع مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش
تقسیمبندی مدلها بر اساس سطح آموزش و پرورش: مدلهای برنامهریزی آموزش و پرورش از دو دیدگاه مختلف تقسیمبندی میشوند. اولین دیدگاه مرتبط با سطح آموزش و پرورش است و به سه گروه تقسیمبندی میشوند:
سطح واحد آموزشی: این مدلها برای برنامهریزی و توسعه یک واحد آموزشی یا گروهی از مؤسسات مشابه آموزشی ایجاد میشوند. به عنوان مثال، برای برنامهریزی یک مدرسه یا بخشی از امور آموزشی مانند ساختمانسازی، تجهیزات، حمل و نقل، و تغذیه استفاده میشوند.
سطح سیستم یا پارهسیستم آموزشی: این مدلها برای برنامهریزی سیستم آموزش و پرورش به طور کلی یا بخش عمدهای از آن استفاده میشوند. به عنوان مثال، برای برنامهریزی آموزش و پرورش در یک شهر یا منطقه، یک استان یا حتی در سطح ملی استفاده میشوند.
سطح سیستم آموزشی در ارتباط با توسعه اقتصادی: این مدلها به برنامهریزی سیستم آموزش و پرورش با هدف تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه اقتصادی توجه دارند.
پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش)
پاورپوینت فصل پنجم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش) در قالب pptx و در حجم 47 اسلاید:
بخشی از متن:
مدل های پیش بینی کننده و تشریح کننده
مدل به زبان ساده: مدل یک الگوی ساده است که بر اساس پیشفرضهایی ایجاد میشود و به مقیاس کوچکتری از واقعیت اشاره دارد.
ساختار مدل: مدلهای برنامهریزی معمولاً از فرمولهای ریاضی تشکیل شدهاند و ارتباط بین متغیرها یا عوامل مختلف در آنها به دقت تعریف شده است.
مثال مدلها: در مثال آورده شده، سه مدل برای محاسبه جمعیت آینده ارائه شده است، که به شکل فرمولهای ریاضی تعبیر میشوند.
استفاده از مدلها در برنامهریزی آموزش و پرورش: مدلسازی در این حوزه به دو منظور انجام میشود:
پیشبینی آینده.
تشریح و شناخت ارتباطات عوامل مختلف و تأثیر آنها.
نوع مدلها: مدلها میتوانند از نوع پیشبینی کننده یا تشریحکننده باشند. مدلهای پیشبینیکننده معمولاً در شرایطی مفید هستند که تغییرات آینده آرام و متداول باشند، اما در شرایط تغییر و دگرگونی شدید ناکارآمد هستند. در حالی که مدلهای تشریحکننده به تحلیل و توضیح عوامل مختلف و نفوذ آنها میپردازند.
پیشرفتهای اخیر در مدلسازی برنامهریزی آموزش و پرورش: پژوهشها نشان داده است که در سالهای اخیر پیشرفتهای مهمی در زمینه مدلسازی برای برنامهریزی آموزش و پرورش حاصل شده است.
انواع مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش
تقسیمبندی مدلها بر اساس سطح آموزش و پرورش: مدلهای برنامهریزی آموزش و پرورش از دو دیدگاه مختلف تقسیمبندی میشوند. اولین دیدگاه مرتبط با سطح آموزش و پرورش است و به سه گروه تقسیمبندی میشوند:
سطح واحد آموزشی: این مدلها برای برنامهریزی و توسعه یک واحد آموزشی یا گروهی از مؤسسات مشابه آموزشی ایجاد میشوند. به عنوان مثال، برای برنامهریزی یک مدرسه یا بخشی از امور آموزشی مانند ساختمانسازی، تجهیزات، حمل و نقل، و تغذیه استفاده میشوند.
سطح سیستم یا پارهسیستم آموزشی: این مدلها برای برنامهریزی سیستم آموزش و پرورش به طور کلی یا بخش عمدهای از آن استفاده میشوند. به عنوان مثال، برای برنامهریزی آموزش و پرورش در یک شهر یا منطقه، یک استان یا حتی در سطح ملی استفاده میشوند.
سطح سیستم آموزشی در ارتباط با توسعه اقتصادی: این مدلها به برنامهریزی سیستم آموزش و پرورش با هدف تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه اقتصادی توجه دارند.