دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی یادگیری)
با کیفیت ترین پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی یادگیری) , دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی یادگیری) , سایت دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی یادگیری)
⇓
پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی یادگیری)
پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری) نوشته هالاهان و کافمن ترجمه حمید علیزاده در قالب pptx و در حجم 59 اسلاید:
بخشی از متن:
از نظر تاریخی والدین کودکان با ناتوانیهای یادگیری نقش بسیار مهمی در فراهم کردن خدمات برای کودکانشان داشتهاند. در گذشته، دیدگاه متخصصان نسبت به والدین بهطور چشمگیری تغییر یافته است. در دهههای 1950 و 1960، نظریه سازماندهی عصب شناختی بر این باور بود که دستکاری اندامهای کودکان با ناتوانی یادگیری میتواند مسیرهای آسیبدیده مغز را درمان کرده و توانایی خواندن آنها را افزایش دهد.
اما این روش مورد انتقاد قرار گرفته و به دلیل فشار زیادی که بر والدین وارد میکند، مورد انتقاد قرار گرفته است. والدین نیز در گذشته به دلیل مشکلات یادگیری فرزندانشان سرزنش میشدند یا حتی به خاطر مشکلات اجتماعی آنها.
اما امروزه، دیدگاه متخصصان به والدین با ناتوانیهای یادگیری تغییر یافته است. والدین میتوانند نقش مهمی در کمک به برآوردن نیازهای کودکان با ناتوانی ایفا کنند. همچنین، همکاری بین معلمان و والدین برای کمک به دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری رو به افزایش است. تشخیص اثرات متقابل و تصویب قوانین فدرال نقش مهمی در این تغییر دیدگاه ایفا کردهاند.
اثرات متقابل
تأثیر والدین بر رشد کودکان
شواهد نشان میدهد که نقش والدین در تربیت و رشد کودکان بسیار حیاتی است.
اثرات متقابل: کودکان نیز تأثیرگذارند
مطالعات نشان میدهد که علاوه بر تأثیر والدین بر کودکان، کودکان نیز میتوانند بر والدین تأثیر بگذارند.
مفهوم اثرات متقابل
تعریف: علت رفتار کودک و بزرگسال ممکن است از هر دو طرف باشد (بل و هارپر، ۱۹۷۷).
پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی یادگیری)
پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری) نوشته هالاهان و کافمن ترجمه حمید علیزاده در قالب pptx و در حجم 59 اسلاید:
بخشی از متن:
از نظر تاریخی والدین کودکان با ناتوانیهای یادگیری نقش بسیار مهمی در فراهم کردن خدمات برای کودکانشان داشتهاند. در گذشته، دیدگاه متخصصان نسبت به والدین بهطور چشمگیری تغییر یافته است. در دهههای 1950 و 1960، نظریه سازماندهی عصب شناختی بر این باور بود که دستکاری اندامهای کودکان با ناتوانی یادگیری میتواند مسیرهای آسیبدیده مغز را درمان کرده و توانایی خواندن آنها را افزایش دهد.
اما این روش مورد انتقاد قرار گرفته و به دلیل فشار زیادی که بر والدین وارد میکند، مورد انتقاد قرار گرفته است. والدین نیز در گذشته به دلیل مشکلات یادگیری فرزندانشان سرزنش میشدند یا حتی به خاطر مشکلات اجتماعی آنها.
اما امروزه، دیدگاه متخصصان به والدین با ناتوانیهای یادگیری تغییر یافته است. والدین میتوانند نقش مهمی در کمک به برآوردن نیازهای کودکان با ناتوانی ایفا کنند. همچنین، همکاری بین معلمان و والدین برای کمک به دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری رو به افزایش است. تشخیص اثرات متقابل و تصویب قوانین فدرال نقش مهمی در این تغییر دیدگاه ایفا کردهاند.
اثرات متقابل
تأثیر والدین بر رشد کودکان
شواهد نشان میدهد که نقش والدین در تربیت و رشد کودکان بسیار حیاتی است.
اثرات متقابل: کودکان نیز تأثیرگذارند
مطالعات نشان میدهد که علاوه بر تأثیر والدین بر کودکان، کودکان نیز میتوانند بر والدین تأثیر بگذارند.
مفهوم اثرات متقابل
تعریف: علت رفتار کودک و بزرگسال ممکن است از هر دو طرف باشد (بل و هارپر، ۱۹۷۷).