تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) , دانلود تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)

 

تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)

تحقیق-توليد-سبزيجات-خشك-و-انواع-برگه-ميوه-ها-34ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها:
‏مقدمه
‏انواع سبزي
‏1-2 پياز و اقسام آن
‏2-2 موسير و اقسام آن
‏3-2 نعنا ع و اقسام آن
‏4-2 تره و اقسام آن
‏5-2 تره تيزك و اقسام آن
‏6-2 جعفري و اقسام آن
‏ 7-2 ريحان و اقسام آن
‏ 8-2 گشنيز و اقسام آن
‏ 9-2 شنبليه و اقسام آن
‏3- روش توليد انواع سبز ي خشك
‏4- حداقل تجهيزات مورد نياز براي توليد پودر سير و پياز
‏5- توليد برگه ميوه جات
‏1-5 طبقه بندي ميوه ها
‏2-5 زرد آلو و برگه آن
‏3-5 هلو و برگه آن
‏6- روش توليد برگه ميوه
‏1-6 اصول آماده سازي
‏2-6 جداسازي
‏3-6 جدا سازي قسمتهاي زائد
‏4-6 لكه گيري
‏5-6 تجهيزات خرد كن
‏6-6 خشك كردن
‏7-6 گوگرد زني
‏8-6 بسته بندي محصول
‏2
‏7- آزمايشات و مواد و تجهيزات
‏4
‏مقدمه
‏مقدمه و تاريخچه
‏نگهداري مواد غذايي به طريقه ي خشك كردن يكي از قديمي ترين روش هاست. مردم قديم ميوه ها ، سبزيها ، گوشت و ماهي را در فصول پربار در گرماي خورشيد و يا كنار آتش و دود خشك مي كردند تا در فصول كميابي به مصرف برسانند. اكر چه بشر هزاران سال است كه مواد غذايي را بدين طريق خشك مي كرده ولي شروع اصلي كنسرو اسيون غذاها با خشك كردن مصنوعي مربوط به حدود 200 سال قبل است . اين عمل بدان معني است كه بجاي گرماي خورشيد از يك منبع حرارتي كوچكتر استفاده كنند تا خشك كردن در محيطي هاست. مردم قديم ميوه ها ، سبزيها ، گوشت و ماهي را در فصول پربار در گرماي خورشيد و يا كنار آتش و دود خشك مي كردند تا در فصول كميابي به مصرف برسانند. اكر چه بشر هزاران سال است كه مواد غذايي را بدين طريق خشك مي كرده ولي شروع اصلي كنسرو اسيون غذاها با خشك كردن مصنوعي مربوط به حدود 200 سال قبل است . اين عمل بدان معني است كه بجاي گرماي خورشيد از يك منبع حرارتي كوچكتر استفاده كنند تا خشك كردن در محيطي كوچكتر و با كنترل بيشتر انجام گيرد. بدين منظور در سال 1795 ميلادي اولين سيستم ( راژمان) خشك كن توسط دو نفر فرانسوي براي خشك كردن سبزيها ساخته شد. در اين سيستم از هواي گرم 41 درجه سانتيگراد استفاده مي شد.
‏خشك كردن حبوبات و غلات در مزارع پس از درو تا حدي كه قابل انبار بشوند عملي لازم و بسيار كم خرج است. با اينكه خشك كردن سبزيها و ميوه ها با گرماي خورشيد بسيار اقتصادي است ولي بعضي اوقات عوامل جوي از جمله بارندگي و رطوبت زياد يا بادهاي شديد بشر را اجبارا به خشك كردن مصنوعي وادار كرده است عوامل ديگري از قبيل آلودگي وجود گرد و خاك و حمله ي حشرات و پرندگان عمل خشك كردن طبيعي را مشكل مي سازد.
‏در حال حاضر در اكثر نقاط دنيا و همچون آمريكا ، تركيه ، يونان، استراليا، اسپانيا و ايران تهيه ي كشمش از انگور بطور عمده و تجارتي با استفاده از گرماي خورشيد صورت مي گيرد ، و فقط در آمريكا براي 7% كل توليد از قبيل انجير ، خرما، هلو ، زرد آلو در نقاطي از دنيا مثل آمريكا ، يونان، ژاپن و غيره با استفاده از گرماي خورشيد خشك مي شوند. بطور كلي اينگونه فرآورده ها در مقايسه با غذاهايي كه با خشك كردن مصنوعي در زمان كوتاهتري به دست مي آيند مرغوبيت كمتري داشته و ممكن است بازده كافي ندهند مثلا كندي عمل خشك كردن طبيعي ممكن است باعث كپك زدن محصول و از بين رفتن شيريني و ميوه ها در اثر اعمال تخميري و تنفس گياهي باشد و در نتيجه از مرغوبيت آنها كاسته شود. به علاوه قسمت اعظم ويتاامين ها در اين عمل بخاطر اينكه محصول مدت بسيار طولاني در معرض اشعه خورشيد و گرماي آن واقع مي شود، از بين مي رود در عوض رنگ ميوه هاي خشك شده با استفاده از گرماي خورشيد پسنديده تر از فرآورده هاي خشك شده مصنوعي است. همچنين سبزيهايي كه يكي دو ساعت زير آفتاب و سپس در سايه خشك شوند رنگ و طعم خود را بخوبي حفظ مي كنند.
‏4
‏جنگ جهاني اول محرك اصلي در پيشرفت تكنولوژي خشك كردن مواد غذايي در دنيا بخصوص آمريكا و اروپا بشمار مي رود. در سال 1898 ميلادي فقط 3 كارخانه ي خشكبار سازي در آلمان وجود داشت ولي اين تعداد تا سال 1909 به 109 و در سال 1914 به 488 و بلاخره در سال 1917 تعداد اين كارخانه ها به 1900 عدد رسيد. در آمريكا تا سال 1919 فقط 25 كارخانه ي خشكبار سازي وجود داشت. تحقيقات و توسعه هاي تكنو لوژي خشكبار سازي تا شروع جنگ جهاني دوم ادامه يافت و بار ديگر در آن موقع تشديد و بسياري از اصول كار خشك كنهاي نوين امروزي در آن دوره كشف و عملي گشت.
‏توليد مواد غذايي خشك در كشور آمريكا از سال 1941 تا 1960 ميلادي رقم قابل ملاحظه اي بوده است. در آن سالها شير و ميوه هاي خشك بيش از ساير مواد غذايي توليد مي شده است. تجسسات آماري و ارقام نشان مي دهد كه توليد كل مواد غذايي خشك از قبيل شير، ميوه ها، سبزيها و تخم مرغ خشك در سال 1959-1960 ، حدود 1504000 تن بوده است. امروزه مواد غذايي خشك بخصوص ميوه ها علاوه بر آمريكا در اكثر نقاط دنيا توليد و به كشورهاي مصرف كننده صادر مي شود. كشورهاي صادر كننده ي ميوه هاي خشك عبارتند از يونان، ايران، تركيه، پرتقال ، الجزاير، استراليا، آرژانتين و يوگسلاوي . اين كشورها در سال حدود 680000 تن ميوه ي خشك توليد مي كنند. توليد ميوه ي خشك در آمريكا حدود 400000 تن در سال مي باشد. در ايران توليد كشمش و برگه زرد آلو زرد بترتيب 54000 و 124000 تن در سال تخمين زده شده است.

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)
 خرید تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)
 سایت تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)
 بهترین تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد)
تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) , پاورپوینت تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) , تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) , دانلود تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) ,فایل تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) , ورد تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) ,محصول تحقیق توليد سبزيجات خشك و انواع برگه ميوه ها 34ص ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید